Ciekawostki Zielonego Świata ZIELONE NEWSY

Koniec ukrywania treści konopnych przez wyszukiwarki Facebook’a

Koniec ukrywania treści konopnych

W zeszłym tygodniu, po ponad miesiącu „cenzury”, Facebook ogłosił koniec ukrywania treści konopnych przez swoje wyszukiwarki. Szefostwo firmy postanowiło wprowadzić inne rozwiązania, poinformował portal MarketWatch.

Roczna analiza

Wyniki wyszukiwania związane z marihuaną, takie jak jak posty, strony i wydarzenia były przefiltrowywane przez Facebook w ciągu ostatniego roku, ponieważ gro użytkowników używało platformy do sprzedaży konopi co jest naruszeniem zasad, jak podaje rzeczniczka prasowa Fb. Od czwartku użytkownicy Facebooka na całym świecie mogą znaleźć strony związane z konopiami, za pomocą wyszukiwanych haseł, takich jak „marihuana”, które zawierają nasze „szare” i „niebieskie” symbole weryfikacyjne.

„Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem naszych algorytmów, aby zminimalizować szansę, sprzedawania poprzez naszą platformę narkotyków, a jednocześnie pokazywać treści dozwolone na Facebooku i wyświetlać to, czego szukasz”

– powiedziała rzeczniczka Facebooka Sarah Pollack w e-mailowym oświadczeniu dla MarketWatch i dodała:

„Podczas wyszukiwania  „konopie indyjskie” lub  „marihuana” strony, które zostały zweryfikowane pod kątem autentyczności, zostaną teraz uwzględnione w wynikach wyszukiwania.”

Przed czwartkowymi zmianami, użytkownicy nie mogli na przykład znaleźć Facebook’owych stron kanadyjskich instytucji rządowych, takich jak Ontario Cannabis Store – sklepu internetowego, który prowadzony jest przez rząd Ontario, prowincję Kanady. Użytkownicy Facebooka nie byli również w stanie zlokalizować stron rządowych, takich jak California Bureau of Cannabis Contro (rządowe biuro ds. kontroli konopnych w Kalifornii). Doszło do tego, że blokowane były również strony o przeciwników legalizacji, tylko dlatego, że zawierały frazy takie jak „marihuana”.

Nowa strategia

Od teraz Facebook zamiast blokować wszystko co zawierało frazy powiązane z marihuaną, będzie przeprowadzał weryfikację ustalając, które strony naruszają regulamin platformy, a które działają uczciwie. Wprowadzono szare i niebieskie symbole weryfikacyjne, które mają być przydatną informacją dla użytkowników.

Facebook wprowadził szarą weryfikację dla firm i organizacji, które nie kwalifikują się do niebieskiej weryfikacji zarezerwowanej dla osób publicznych, firm mediowych czy marek.

Aby otrzymać szary znacznik, firma musi m.in. podać Facebookowi publicznie podany numer telefonu organizacji, a następnie wprowadzić czterocyfrowy kod weryfikacyjny. Zarząd Facebook’a powiedział, że planuje informować o zmianach poprzez komunikowanie się z administratorami stron i reklamodawcami.

Firma ogłosiła, że ​​wprowadzone w czwartek zmiany są częścią nieustannych wysiłków zmierzających do egzekwowania zasad na platformie, a zmiany związane z marihuaną to tylko jedna z nowych taktyk – aczkolwiek znacząca – którą firma wdrożyła.

Zostaw komentarz

Twój email nie będzie opublikowany.

Może Ci się spodobać