Jak podaje agencja Bloomberg producent znanego na całym świecie napoju rozmawia z producentem konopi, firmą Aurora, o stworzeniu nowego napoju, którym ma być Coca-Cola z CBD.
Akcje Aurora Cannabis Inc. sporo zyskały po tym, jak Coca-Cola Co. oświadczyła, że jest zainteresowana wejściem na rynek konopny. Firma ma zamiar wykorzystać rosnący popyt na produkty konopne i stworzyć napój z zawartością CBD.
Coca-Cola obserwuje rynek konopny
Firma przyznaje, że od jakiegoś czasu monitoruje rodzący się przemysł marihuanowy i interesuje się napojami z CBD – składnikiem marihuany, który nie jest psychoaktywny, ale za to ma m.in. działanie uspakajające, odprężające, przeciwdepresyjne, przeciwzapalne i dobrze wpływa na ogólne samopoczucie. Producent napoi bezalkoholowych z siedzibą w Atlancie prowadzi rozmowy z kanadyjskim producentem marihuany Aurora Cannabis w celu opracowania takich właśnie napojów, wynika z raportu BNN Bloomberg.
„Uważnie przyglądamy się rosnącej popularności niepsychoaktywnego CBD jako składnika funkcjonalnych napojów wellness na całym świecie”
-powiedział rzecznik Coca-Coli Kent Landers w e-mailowym oświadczeniu do Bloomberg News.
„To bardzo dynamicznie rozwijający się sektor, jednak na chwilę obecną nie podjęto żadnych decyzji”
– powiedział Landers i odmówił komentarza na temat Aurory.
Akcje konopne mocno zyskują
W poniedziałek Akcje Aurory zyskały na wartości 23 punkty procentowe osiągając cenę 8 USD. Inne firmy z sektora konopnego także zyskały dzięki temu na wartości, w odpowiedzi na zainteresowanie Coca-Coli branżą konopną, akcje Tilray Inc. podrożały o 9,4 procent. Akcje Coca-Coli również nieco podrożały.
Konopie ratunkiem?
Najprawdopodobniej Coca-Cola zainteresowała się rynkiem produktów konopnych, ponieważ w obliczu spadku zainteresowania dotychczasowymi produktami producenci napojów starają się dodać konopne składniki ponieważ są modne i wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma. W ubiegłym miesiącu producent piwa Corona, Constellation Brands Inc., poinformował, że wyda 3,8 miliarda dolarów na zwiększenie swoich udziałów w Canopy Growth Corp., które jest kanadyjskim producentem marihuany o wartości przekraczającej już 13 miliardów C $ (10 miliardów dolarów).
Molson Coors Brewing Co. rozpoczyna wspólne przedsięwzięcie z Quebec’s Hexo’s Corp., wcześniej znanym jako Hydropothecary Corp., w celu opracowania napojów z THC w Kanadzie. BNN Bloomberg informował w zeszłym miesiącu, iż Diageo PLC, producent m. in. Johnnie Walker’a czy piwa Guinness, prowadzi rozmowy z co najmniej trzema kanadyjskimi producentami marihuany na temat możliwej współpracy. Wytwórnia rzemieślnicza Lagunitas firmy Heineken NV wprowadziła na rynek markę specjalizującą się w napojach bezalkoholowych z dodatkiem THC.
Komentarz Aurory
Heather MacGregor, rzeczniczka Aurory, napisała w przesłanym e-mailem oświadczeniu, że producent marihuany wyraził szczególne zainteresowanie branżą napojów i zamierza wkrótce wejść na ten rynek, informuje BNN Bloomberg.
Wszystko to pokazuje, że wiele dużych firm widzi potencjał ekonomiczny jaki wiąże się z tą wspaniałą rośliną. Koncerny, których sztandarowe produkty, świetnie sprzedawały się od lat, a często nawet dekad, notują ostatnio spadki sprzedaży i producenci szukają możliwości dywersyfikacji swojej działalności. W tym celu, postanowili skorzystać z nowych możliwości jakie daje światowy trend legalizacji marihuany oraz niedawne odkrycie dobroczynnych właściwości CBD co wywołało ogromny boom na ten niepsychoaktywny kannabinoid i wszystko do czego zostanie dodany.