W sieci sklepów „Żabka” pojawił się napój „Black Cannabis”, który z konopiami nie ma nic wspólnego? Kolejna duża firma chce zarobić na fali rosnącej popularności konopi, niestety oszukując swoich klientów. Do tej pory na rynku pojawiały się różne produkty spożywcze opatrzone zielonym liściem. W znacznej większości przypadków produkty te mają bardzo niską zawartość składników pochodzących z konopi (np. 0,1% oleju z nasion). Jednak producent napoju „Black” poszedł o krok dalej wypuszczając napój „Black Cannabis”, który z konopi nie zawiera kompletnie nic, za to zawiera kilka szkodliwych dla zdrowia składników – ten produkt to przeciwieństwo konopi. „Ciekawa” jest też jego reklama mówiąca o klimatach 420 oraz recenzujący produkt, na oko 15-latek mówiący, o smaku „konopi indyjskich”.
W sieci sklepów „Żabka” pojawił się napój „Black Cannabis”, który z konopiami nie ma nic wspólnego, to zwykłe oszustwo
Eeeeman! napój energetyczny Black w klimacie 420. Jeśli konopie to Twój żywioł (if you know what I mean), to nowy produkt Black z pewnością przypadnie Ci do gustu. Poczuj zielona energię
-tak reklamowany jest nowy napój Black Cannabis dostępny w sieci Żabka.
Zainteresowany nowym produktem przeszedłem się do Żabki, aby sprawdzić jego skład pod kątem składników konopnych, byłem przekonany, że będzie ich tyle co przysłowiowy kot napłakał. Niestety, okazało się, iż jest jeszcze gorzej niż myślałem.
W składzie napoju na próżno szukać składników pochodzenia konopnego, w składzie znajdują się natomiast:
–woda, cukier, kwas cytrynowy, dwutlenek węgla, tauryna, aromaty, cytrynian sodu, kofeina, barwnik E150d, sukraloza, aspartam, acesulfam K, niacyna, kwas pantotenowy, witamina B6 oraz witamina B12.
Taki skład jest raczej mało „420”.
Konopie od dawien dawna używane są w celach zdrowotnych i co raz więcej osób kojarzy je ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem niż narkotykami. Natomiast omawiany produkt jest kompletnym przeciwieństwem zdrowia i zdrowego trybu życia. Tym bardziej oburzające jest okraszenie mieszanki cukru, aspartamu i sztucznych barwników i aromatów określeniem CANNABIS. To jest jawne oszukiwanie klientów.
W produkcie nie uraczymy konopnych terpenów, kannabinoidów czy oleju z nasion, kompletnie nic.
Nie dajcie się na to nabrać ponieważ ten napój, w przeciwieństwie do konopi, może zaszkodzić waszemu organizmowi. Słowo CANNABIS na puszce ma klientom dać poczucie związku z konopiami, używania jakże zdrowych produktów konopnych. Ale to ściema.
Na platformie YouTube trafiłem na filmik z recenzją owego produktu. Co ciekawe prowadzi go na oko 15-latek, który recenzuje napoje nie przeznaczone dla osób młodych ze względu na swój skład. Tak czy siak, osoba występująca w roli recenzenta stwierdza, że jest to „napój o smaku cannabis, a cannabis oznacza po polsku konopia indyjska„. Jak widać świadomość na temat konopi jeszcze trochę kuleje, mimo dostępu do Internetu, a co za tym idzie potężnego źródła informacji.
Nie pierwszy raz
Konopie w ciągu ostatniej dekady mocno zagościły w main streamie, oczywiście jest to spowodowane globalnym trendem legalizacji marihuany, która po dekadach prohibicji powoli odzyskuje należne sobie miejsce w naszym społeczeństwie.
Dlatego niektórzy przedsiębiorcy postanowili na tej fali popularności zarobić. A skoro marihuana rekreacyjna jest u nas nadal nielegalna, a panowie nie znają się na rynku konopi włóknistych – postanowili, że będą jedynie udawać, że robią konopne produkty, a ciemny lud to kupi.
Sztandarowym przykładem takiego produktu jest, także dystrybuowane głównie przez Żabkę, piwo „BUH”, które jest jak do tej pory największym przekrętem spożywczym opartym o konopie w naszym kraju. O tym dlaczego tak jest pisaliśmy T U T A J.
Tego typu produktów będzie sie pojawiało co raz więcej. Dlatego pamiętajcie, aby zawsze czytać skład tego co spożywacie.